Rollery OMS

Rollery, czyli innymi słowy wałki do masażu. Tym razem jest to coś dla tych, którzy nie polubili się z igłami (aplikatory wieloigłowe).

Rollery są idealne kiedy mamy problem z nadmiernie spiętymi mięśniami, czy kiedy chcemy urozmaicić czy wspomóc swoje treningi.

Dzięki różnym poziomom twardości i gęstości oraz kilku wariantom produktów, każdy znajdzie coś dla siebie.

Ale po kolei… 😉

Zastosowanie rollerów

W przypadku nadmiernie spiętych i bolących mięśni rollery szybko poradzą sobie z Twoimi dolegliwościami. Już po pierwszym rolowaniu poczujesz różnicę, a regularne stosowanie pomoże zachować Ci mięśnie w doskonałej kondycji. Pamiętaj, że zgodnie z reakcjami łańcuchowymi pracując na mięśniach, pośrednio wpływasz na stawy czy narządy wewnętrzne, a tym samym na całą swoją sylwetkę i kondycję całego organizmu.

Jeżeli chcesz włączyć rolowanie do swoich treningów to możesz to zrobić na dwa sposoby.

  • jako przygotowanie do treningu, pobudzenie i rozgrzanie mięśni – rolowanie bardziej intensywne i krótsze
  • jako wyciszenie, rozluźnienie po treningu – rolowanie wolniejsze, bardziej dokładne i zdecydowanie dłuższe.

Innymi słowy rollery mogą być doskonałym dodatkiem do rozgrzewki i rozciągania. O tym jak ważne dla naszego zdrowia jest odpowiednie rozpoczęcie i zakończenie treningu pisałam tutaj.

Jak się rolować

W internecie możesz znaleźć sporo filmików instruktażowych pokazujących jak się rolować. Polecam odwiedzić kanał OMS i na tych filmikach się wzorować.

Podczas rolowania się PAMIĘTAJ:

  • NIE SPINAJ MIĘŚNI – staraj się jak najbardziej rozluźnić.
  • odpowiednio dobierz siłę nacisku. Rolowanie wiąże się z uczuciem dyskomfortu, ale nie może być zbyt bolesne. Jeżeli rolowanie pleców na leżąco jest zbyt bolesne zacznij od rolowania przy ścianie w pozycji stojącej.
  • aby uzyskać lepszy efekt – roluj się powoli.
  • na każdą partię mięśni wykonaj około 12 powtórzeń (kompletny automasaż CAŁEGO ciała powinien trwać nie więcej niż 15-20 minut).
  • jeżeli uda Ci się zlokalizować miejsca, które reagują większym dyskomfortem niż reszta (punkty spustowe) poświęć im więcej czasu i skorzystaj na przykład z piłeczki.
  • unikaj rolowania takich miejsc jak doły podkolanowe czy stawy.
  • jeżeli mimo wszystko poczujesz, że coś jest nie tak i rolowanie Ci nie idzie to zapytaj – razem rozwiążemy problem

Dostępne produkty

Dzięki współpracy z firmą OMS-rollery wszystkie dostępne produkty możecie kupować i zamawiać u mnie.

  1. OMS roller – twardy wałek o gładkiej powierzchni. Idealny do masażu szczególnie pleców i dużych partii mięśni. Pomaga uporać się z bólem oraz wieloma dolegliwościami wynikającymi z ograniczeń ruchowych. Dostępny w wersji dla mężczyzn i dla kobiet (mniejsza twardość) oraz w wersji podróżnej (mniejszy rozmiar).
  2. OMS mini roller – służy do masażu mniejszych struktur mięśniowych (przedramiona, barki, łydki, dłonie czy stopy). Przeznaczony szczególnie dla osób pracujących długo przed komputerem i przenoszącym ciężkie przedmioty. Doskonały dla biegaczy, kolarzy i tancerzy.
  3. OMS kids roller – dedykowany specjalnie dla dzieci z myślą o ich delikatnych mięśniach. Jest mniejszy niż roller dla dorosłych i mniej twardy.
  4. OMS duoball – ABSOLUTNY HIT – podwójna piłeczka przeznaczona do dokładnego masażu kręgosłupa. Idealnie trafia w struktury mięśni przykręgosłupowych, dokładnie je rozmasowując. Doskonały dla każdego kto ma problem z mięśniami okolicy międzyłopatkowej lub lubi je mieć porządnie rozmasowane.
  5. OMS ball – piłeczka do masażu, jest niezastąpiona w rozluźnianiu trudno dostępnych miejsc (pośladki, stopy, klatka piersiowa, ramię) i odnalezionych w trakcie rolowania punktów spustowych.

Wzmocnienie efektu rolowania

Najlepszy efekt uzyskamy oczywiście jak będziemy się rolować systematycznie i stosować odpowiednią profilaktykę, a nie tylko wtedy jak zaboli. Rollery świetnie uzupełniają się z aplikatorami wieloigłowymi. Polecam leżenie na macie, a później rolowanie. Sprawdźcie sami 😉

W przypadku pytań zapraszam do kontaktu.

Agnieszka Kwapisiewicz

Comments

    1. Jak duże – wyobraź sobie dwie piłeczki tenisowe połączone ze sobą. Wielkość jest idealna, żeby rozmasować mięśnie przykregoslupowe.

      Rollery mają ten plus, że nimi jesteś w stanie sama się rozmasować 😉 stajesz przy ścianie opierasz się o roller /duoball i robisz przysiady. Albo kładziesz się na podłodze na duoballu unosisz biodra i odpychasz się lekko nogami. 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.